De menselijke factor achter AI: de slimme dialoog in vraag gesteld.

27-11-2018 - Bruges , DuoTecno

Wouter Baetens

Wouter Baetens is a Managing Partner and one of the driving forces behind Arinti, an Applied Artificial Intelligence Solution Provider. He has a broad background in Information Technology and is passionate about introducing AI in the core of different companies. With Arinti, he and his team are helping organizations get ready for a future where bots, machine learning and AI will be the new normal.

Sammy Deprez

Sammy is a Managing Partner at Arinti, He is passionate about everything that has to do with data and anything connecting to that, from reporting till data science & AI. Worked on projects locally & abroad and in industries from healthcare to finance & banking.

Michel Van Der Poorten

Michel is focusing on major transformations at his clients to be able to bring the best of IBM in front of them. To this extent, he's entertaining relationships with C-level executives, senior managers, architects, analysts and IT specialists to make sure the solutions developed meet the needs of the different stakeholders. Lately he's especially looking at how the new cognitive capabilities introduced by IBM, aka Watson, can help his clients to move into the next era of computing and further evolve their business model and client experience.

At the same time, Michel is the advocate of these clients inside of IBM making sure the best possible solution and value are being defined for them. Specialties:

  • Help Banks and Insurers develop and implement their Cognitive Strategy to stay ahead of the disruption while meeting their clients' ever growing needs and expectations.
  • Senior Relationship management in Banking and Insurance, concentrating on closing the gap between business and IT enabling both worlds to understand each other and bring the most value to both of them.
  • Based on prior experience: developing and managing complex websites, both from a communication and a sales perspective.

about the seminar

Zijn chatbots de volgende grote trend na de iPhone? Of zijn chatbots slechts de volgende IT bubbel?

Eenvoudig gesteld: een chatbot is software waarmee je kan chatten, waarmee je dingen gedaan krijgt, die je entertaint, en nog zo veel meer. Laat je verbeelding maar werken ...

Siri is een chatbot, net als Alexa. Vragen aan uw smartphone om de dichtste pizzeria te vinden, is gebruik maken van conversationele AI. Stelt u de vraag aan Siri om uw man of vrouw een bericht te sturen, dan gaat het terug over een chatbot. De virtuele assistent of e-commerce websites of webshops: heel gebruiksvriendelijke en overtuigende chatbots.

Chatbots worden vaak gelinkt met klantenservice, een vervanger van een Q&A op de website van uw bedrijf, meer een nice-to-have dan een need-to-have, net zoals een website in de vroege jaren ’90. We weten echter allemaal dat de website business is blijven groeien en nog steeds een groot deel uitmaakt van de IT business. Maar het gaat hier niet enkel en alleen om de website zelf, maar ook om SEO, design, de user interface, de backoffice, de front-end, enz. Hetzelfde geldt voor chatbots. Nu is het wellicht nog een nice-to-have, maar misschien worden chatbots binnenkort de volgende customer (en employee) engagement tool, een onboarding tool of zelfs een conversatietool voor uw klant.

De meest gekende chatbots zijn tekst interfaces die opgebouwd zijn volgens duidelijke regels. Ze zorgen voor eenvoudige interacties tussen mens en bot en zijn eenvoudig te bouwen en te implementeren, zoals de vele ‘create-your-own-chatbot’ workshops duidelijk maken. Maar zoals bij vele zaken, heb je ook hier the good, the bad and the ugly. De goeie bot zal zorgen voor een aangename en effectieve ervaring voor klanten en medewerkers, in tegenstelling tot the bad en the ugly die niet eens in de buurt hiervan zullen komen.

Chatbots worden bovendien steeds gesofisticeerder: niet alleen de manier waarop ze werken, maar ook hoe ze zijn gebouwd en afgeleverd. Denk aan persoonlijke assistentes, virtuele en responsieve avatars, bots op maat. Waar je ook de voorkeur aan geeft, praten tegen een hond, een tovenaar of een 3D model van uw vorige leraar; in Engels, Nederlands of in uw dialect; op sarcastische of formele toon: uw ervaring staat centraal. Met een beetje hulp van zijn human friends is het dan ook goed mogelijk dat chatbots de volgende grote trend worden na de iPhone.

Hoe zal AI uw bedrijf veranderen?
Michel Van Der Poorten

In de eerste lezing beantwoordt Michel Van Der Poorten de vraag hoe AI uw bedrijf zal veranderen. Geen enkel bedrijf zal ontsnappen aan AI, net zoals het internet alle bedrijven heeft veranderd. De impact van AI zal alleen nog veel ingrijpender zijn.

Michel richt zich op grote transformaties bij zijn klanten om de voordelen van technologische innovaties te kunnen plukken. In dit opzicht onderhoudt hij relaties met C-level executives, senior managers, architecten, analisten en IT-specialisten om ervoor te zorgen dat de ontwikkelde oplossingen voldoen aan de behoeften van de verschillende belanghebbenden. De laatste tijd kijkt hij vooral naar hoe de nieuwe cognitieve capaciteiten zoals Watson zijn klanten kunnen helpen om door te gaan naar het volgende tijdperk van computergebruik en hun bedrijfsmodel en klantervaring verder te ontwikkelen.

Michel zal u de kunst laten zien van mogelijk engagement van klanten met behulp van chatbots. Deze sessie geeft je inzicht in wat chatbots kunnen betekenen voor de gebruikerservaring. Hoe ze elke interactie kunnen verbeteren, waardoor het een onvergetelijke ervaring wordt en de lat steeds hoger komt te liggen voor de volgende.

Intelligente conversaties met klanten: verhalen van echte mensen.
Wouter Baetens Sammy Deprez

In de tweede lezing van dit seminarie krijgen we een overzicht in het domein van ‘conversational AI’, met een bijzondere focus op de toegevoegde waarde van chatbots, de gevaren en volgende stappen in de ontwikkeling en implementatie van chatbots voor uw organisatie.

Wouter Baetens en Sammy Deprez bespreken concrete toepassingen voor het creëren van persoonlijke ervaringen voor klanten, positieve patiënten resultaten, voorspellende beslissingen en geïnformeerde beslissingen, kosteneffectieve toeleveringsketens, verborgen inzichten ontdekken in uw gegevens, het verbeteren van selectie en rekrutering, het bereiken van operationele excellentie in uw organisatie, uw klanten laten omgaan met intelligente agents (chatbots, natuurlijke taal en AI) om op een volledig natuurlijke manier te profiteren van meer nuttige en proactieve ondersteuning, slimmere onderhoudsdiensten, etc.

Vervolgens zullen verschillende concrete cases en projecten worden voorgesteld, waarmee telkens een discussie en een zicht op de moeilijkheden, succesverhalen en tips en tricks gepaard gaat. Waarom zouden organisaties al dan niet chatbots inzetten in de interactie met hun klant of medewerker? Wees alvast niet bevreesd om pittige vragen te stellen, een mens van vlees en bloed staat u graag te woord.

after the talk

U zal kunnen kennismaken met de interactiemogelijkheden met verschillende chatbots. Aarzel niet de grenzen van deze bots te verkennen en daag hen uit met uw vragen.

read more

How artificial intelligence is making chatbots better for businesses. (Forbes)

the venue

DuoTecno

Ten Briele 18.1 & 18.3 B – 8200 Sint-Michiels

https://www.duotecno.be/

schrijf u in voor onze seminaries